PRESS RELEASE
Η επόμενη μέρα στην οικονομία και τον τουρισμό
April 28, 2020
Αμεση ανάγκη να αρθούν αγκυλώσεις δεκαετιών ώστε να προχωρήσουν νέες επενδύσεις - Το πρώτο μάθημα που έδωσε αυτή η κρίση είναι η ανάγκη ενίσχυσης της αυτάρκειας και η ενίσχυση της τοπικής εφοδιαστικής αλυσίδας
Με αρκετό προβληματισμό για το μέγεθος του πλήγματος που θα επιφέρει τελικά η πανδημία του κορωνοϊού οι άνθρωποι της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου επιχειρούν να προετοιμαστούν για την επόμενη μέρα.
Αν και όλοι αναγνωρίζουν ότι πλέουμε σε αχαρτογράφητα νερά που μπορεί να οδηγήσουν νομοτελειακά σε νέο κύκλο αναδιάρθρωσης της αγοράς, διατηρούν την αισιοδοξία τους επιλέγοντας να σταθούν περισσότερο στο σενάριο μιας μέτριας ύφεσης φέτος, αλλά και στις ευκαιρίες που μπορούν να παρουσιαστούν, κυρίως, στο κομμάτι της εξωστρέφειας των ελληνικών βιομηχανιών.
Και αυτό καθώς η αποκατάσταση της εικόνας της χώρας διεθνώς -και της αξιοπιστίας της- λόγω της πετυχημένης διαχείρισης της πρώτης φάσης της κρίσης της πανδημίας έχει προκαλέσει ήδη το ενδιαφέρον ξένων εταιρειών που αναζητούν αξιόπιστους προμηθευτές.
Ο τουρισμός αναγνωρίζεται ως πυλώνας της οικονομίας που πρέπει να υποστηριχθεί, όλοι όμως ζητούν να ικανοποιηθεί άμεσα το πάγιο αίτημα ανάδειξης της μεταποίησης σε εναλλακτικό πόλο, αφού είναι σε θέση να φέρει και να διατηρήσει πολλαπλάσια αξία στη χώρα.
Εξάλλου, το πρώτο μάθημα που έδωσε αυτή η κρίση, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε όλο τον κόσμο, είναι η ανάγκη ενίσχυσης της αυτάρκειας και η ενίσχυση της τοπικής εφοδιαστικής αλυσίδας.
Στο πλαίσιο αυτό, εκπρόσωποι του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας καταθέτουν μια σειρά από προτάσεις με στόχο να άρουν αγκυλώσεις δεκαετιών ώστε να προχωρήσουν νέες επενδύσεις ζητώντας παράλληλα τον συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων και του τραπεζικού συστήματος για να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα ρευστότητας που σήμερα ίσως είναι και τα πιο σημαντικά.
Στο λιανεμπόριο πάλι η αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών και κυρίως η προώθηση νέων τρόπων λειτουργίας του e-commerce (πέραν της διανομής κατ’ οίκον) που σήμερα δοκιμάζεται απ’ όλους τους καταναλωτές θα χαρακτηρίσουν την επόμενη μέρα. Οι μεγάλοι παίκτες ήδη δουλεύουν πάνω σε νέα μοντέλα προκειμένου να εκμεταλλευτούν και το νέο κύμα αναδιάρθρωσης της αγοράς που βλέπουν να έρχεται. Και αυτό καθώς θα υπάρξουν εταιρείες, ειδικά αυτές που επλήγησαν κατά τη δεκαετή περίοδο κρίσης της ελληνικής οικονομίας, οι οποίες δεν θα καταφέρουν να αντέξουν το νέο χτύπημα.
Η κρίση φέρνει μεγάλες αλλαγές, αλλά και ευκαιρίες
Κωστής I. Φραγκούλης
Με δεδομένο ότι το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη βρίσκεται σε lockdown, η παγκόσμια οικονομία δέχεται πολύ ισχυρές πιέσεις, ενώ σημειώνεται μεγάλη μείωση στη ζήτηση αγαθών και υπηρεσιών. Περίπου το 50% του παγκόσμιου ΑΕΠ είναι σε αναστολή.
Η ελληνική οικονομία ενδέχεται να οδηγηθεί ακόμα και σε απώλεια 0,9 μονάδων του ΑΕΠ. Οι κλάδοι των ξενοδοχείων, της ψυχαγωγίας και του τουρισμού θα δεχτούν το μεγαλύτερο πλήγμα. Παρά ταύτα, όλα δείχνουν ότι η επανεκκίνηση της οικονομίας μας θα γίνει αρκετά νωρίτερα από τις περισσότερες χώρες της Ευρωζώνης λόγω της εξαιρετικής διαχείρισης της κρίσης που επιδεικνύουμε μέχρι σήμερα.
Η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία είναι σήμερα αντιμέτωπη με την πτώση της ζήτησης λόγω της πανδημίας, η οποία μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του θαλάσσιου εμπορίου κατά 4%. Ενας καθοριστικός παράγοντας τόσο για την πορεία της ναυτιλίας όσο και της διεθνούς οικονομίας είναι η πορεία της κινεζικής οικονομίας τους επόμενους μήνες. Τα πρώτα μεγάλα θύματα του κλάδου είναι η κρουαζιέρα και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολουθούν τα φορτηγά, ενώ τα δεξαμενόπλοια απολαμβάνουν υψηλούς ναύλους για λόγους που σχετίζονται με την κατάρρευση στις τιμές του πετρελαίου.
Η ελληνική ναυτιλία προσαρμόστηκε πολύ γρήγορα στις νέες συνθήκες και τους περιορισμούς που τέθηκαν λόγω της κρίσης του COVID-19. Εδώ και πέντε εβδομάδες διαχειρίζεται τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως, επιχειρώντας από το σπίτι με επιτυχία, δηλώνοντας σε επιφυλακή και πλήρη ετοιμότητα να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της πτωτικής πορείας του παγκόσμιου εμπορίου. Οι συνθήκες για την ακτοπλοΐα μας είναι πολύ δύσκολες.
Είναι ακόμη αρκετά νωρίς για να μπορέσουμε να αξιολογήσουμε και να προβλέψουμε τα αποτελέσματα αυτής της μεγάλης παγκόσμιας κρίσης, ενώ αναμένεται δριμεία ύφεση στα πρώτα τρία τρίμηνα του έτους. Αυτή η κρίση θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στη ζωή μας, αλλά θα δημιουργήσει και σημαντικές ευκαιρίες σε πολλούς τομείς. Οσο πιο γρήγορα κινηθεί η διεθνής κοινότητα για την καταπολέμηση του ιού, τόσο οι επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία θα περιοριστούν και θα είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμες, με προοπτική να βγούμε από την ύφεση νωρίτερα από το ενδεχομένως προβλεπόμενο.
Σε ένα πιο αισιόδοξο σενάριο, η απότομη επανεκκίνηση της παγκόσμιας οικονομίας και μια συνακόλουθη ξαφνική αύξηση της ζήτησης στις θαλάσσιες μεταφορές είναι δυνατόν να προκαλέσει και οικονομική άνθηση στον κλάδο της ναυτιλίας.
Source: https://www.protothema.gr/economy/article/1000225/adidoto-stin-ufesi/
FRANMAN 公司简介
自1991年以来,Franman为航运业提供广泛的服务,专注于造船设备、零备件、船舶维修、服务、咨询、燃料与安全服务。 Costis J.Frangoulis先生成立Franman时的愿景是将其毕生对海洋与航运的热爱投入到一个能够为航运业提供高水平的多元化服务的组织中。 三十年后的今天,这份热爱与痴迷被Franman公司的全体员工所分享。资深与经验丰富的专家们经过不断的技术与商业培训,能够提供高水平的服务与支持。Franman的首次代理是来自美国的油箱液位测量系统的制造商——Metritape公司。 如今,Franman已是航运业多元化服务的领军供应商,并以代理与推广航运业130多家领军企业为荣,且以每年为600多家航运公司提供服务而自豪。
FRANMAN会社プロフィール
1991年以来、Franmanは造船機器、スペアパーツ、船舶修理、サービス、コンサルティング、バンカーおよびセキュリティサービスに焦点を当て、海運業界に幅広いサービスを提供してきました。
コスティス・J・フラングリスがFranmanを設立したときの彼のビジョンは、生涯にわたる海への執念と運送業を組織にまで拡大し、海運業界にハイレベルで多種多様なサービスを提供することでした。
30年後の今、この執念はFranman を構成するすべての人々に共有されています。最高水準のサービスとサポートを提供するために、継続的な技術的・商業的トレーニングを受けた、高い技術を持つ経験豊富なプロフェッショナルたちがいます。Franmanの最初の代表的な実績は、タンクレベルのゲージングシステムメーカーである米国のMetritapeでした。
今日、Franmanは海運業界に多様なサービスを提供するリーディングカンパニーであり、海運業界の130社以上の有力企業を代表して推進し、毎年600社以上の海運会社に奉仕していることを誇りとしています。
FRANMAN 회사 프로필
1991년부터 Franman은 조선 장비, 예비 부품, 선박 수리, 서비스, 컨설팅, 석탄 저장고 및 보안 서비스에 중점을 두고 해운업계에 광범위한 서비스를 제공했습니다. Costis J. Frangoulis가 Franman을 설립했을 때, 그의 비전은 바다와 운송업에 대한 자신의 평생의 소원을 해운업계에 다양한 수준의 서비스를 제공하는 조직으로 확대하는 것이었습니다.
30년 후 현재 Franman의 모든 구성원들은 이 소원을 공유합니다. 최고의 서비스와 지원을 제공하기 위해 고도의 자격을 갖춘 경험이 풍부한 전문가가 지속적인 기술 및 상업 교육을 받고 있습니다. Franman의 첫 번째 대리인은 탱크 수위 측정 시스템 제조업체인 미국의 Metritape였습니다.
현재, Franman은 해운업계에 다양한 서비스를 제공하는 선도적인 업체이며 해운업계에서 130개 이상의 주요 기업을 대표하고 홍보하며 매년 600개 이상의 해운 회사에 서비스를 제공하고 있습니다.